Υλικά και εργαλεία του μακιγιάζ απο την αρχαιότητα ως σήμερα (Bachelor thesis)

Νατσιαρίδου, Αναστασία/ Παπαδοπούλου, Ελένη/ Πουτουρίδου, Ευσταθία


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΝατσιαρίδου, Αναστασίαel
dc.contributor.authorΠαπαδοπούλου, Ελένηel
dc.contributor.authorΠουτουρίδου, Ευσταθίαel
dc.date.accessioned2020-09-17T15:43:51Z-
dc.date.available2020-09-17T15:43:51Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12124-
dc.descriptionΠτυχιακή εργασία--Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας--Τμήμα Αισθητικής & Κοσμητολογίας,2017--9202el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectμακιγιάζel
dc.subjectυλικάel
dc.subjectεργαλείαel
dc.subjectαρχαιότηταel
dc.titleΥλικά και εργαλεία του μακιγιάζ απο την αρχαιότητα ως σήμεραel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.generalDescriptionΠτυχιακήel
heal.classificationCosmetics--Historyel
heal.classificationΚαλλυντικά--Ιστορίαel
heal.identifier.secondary9202-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας/ Τμήμα Αισθητικής & Κοσμητολογίαςel
heal.publicationDate2017-11-15-
heal.bibliographicCitation<<Αναστασία Νατσιαρίδου, Ελένη Παπαδοπούλου, Ευσταθία Πουτουρίδου>>, <<ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΩΣ ΣΗΜΕΡΑ>>, <<Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας/ Τμήμα Αισθητικής & Κοσμητολογίας>>, <<2017>>el
heal.abstractΤο μακιγιάζ σήμερα, αποτελεί ένα αναπόσπαστο και πολύ σημαντικό στοιχείο της καθημερινότητας των γυναικών και εφαρμόζεται σε όλο τον κόσμο χωρίς περιορισμούς και όρια. Θεωρείται πλέον απαραίτητο σε όλες τις κοινωνικές, πολιτισμικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Ωστόσο αυτό δεν συνέβαινε πάντα και η χρήση του δεν ήταν πάντα αποδεκτή από το κοινωνικό σύνολο. Υπήρξε αντικείμενο αποδοκιμασίας για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Η ουσιαστική αποδοχή και καθιέρωση του θα έρθει στο πρώτο μισό του εικοστού αιώνα μέσα από μία σειρά αλλαγών και γεγονότων. Η αρχή της χρήσης του μακιγιάζ ή ψιμυθίωσης, έχει αποδειχθεί από την αρχή της ιστορίας του ανθρώπου. Συνήθιζαν να βάφουν το πρόσωπό τους άλλοτε για κοινωνικούς, άλλοτε για θρησκευτικούς ακόμα και αισθητικούς λόγους. Χαρακτηριστικά παραδείγματα της χρήσης του μακιγιάζ ήταν οι Ινδιάνοι αλλά και οι Γκέισες. Η κύρια σκοπιμότητα της χρήσης χρωμάτων στα πρόσωπά τους ήταν οι εκδηλώσεις που υπήρχαν και που φυσικά ποικίλουν από εποχή σε εποχή αλλά και από λαό σε λαό. Άνδρες και γυναίκες έβαφαν το σώμα και το πρόσωπό τους με διάφορα υλικά που ανακάλυπταν στη φύση, χωρίς άλλοτε να γνωρίζουν την επικινδυνότητα που έθεταν την υγεία τους . Αποτελούσε τις εποχές εκείνες μία από τις σημαντικότερες τέχνες και ένα εξίσου σημαντικό στοιχείο των πολιτισμών και της κουλτούρας των λαών. Κατά το παρελθόν, λειτούργησε ως βασικό δεδομένο της κοινωνικής ζωής των πολιτών και των πολιτισμών. Πολλές φορές ήταν το χαρακτηριστικό των κοινωνικών τάξεων, όπου υπήρχε ο διαχωρισμός και η διάκριση ανάμεσα στις ανώτερες και τις κατώτερες. Λόγω των προβλημάτων που επέφερε η χρήση του μακιγιάζ, κατά καιρούς υπήρχαν και κοινωνίες που το πολέμησαν και ζήτησαν να απαγορευτεί η χρήση καλλυντικών για καλλωπιστικούς λόγους. Υπήρξε επίσης και περίοδος που είχε απαγορευτεί το μακιγιάζ. Στο τέλος, όμως η εφαρμογή του έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των ανθρώπων εκείνων και κυριαρχεί ακόμα και στις μέρες μας.el
heal.abstractMakeup nowadays is an integral and very important part of women’s everyday life and is applied all around the world without restrictions and limits. It is considered necessary in all social, cultural and artistic activities. This, though, was not always the case and its use was not always acceptable from the society. It was disapproved for a very long time. It became acceptable and established during the first half of the twentieth century through a series of changes and events. The beginning of the use of makeup has been proven since the beginning of human history. They used to paint their face for social, religious and even aesthetic reasons. Such examples are the Indians and the Geishas. The main purpose of the use of colors on their faces was the events that existed and which are different from time to time and from people to people. Men and women painted their body and face with different materials they found in nature, without always knowing the dangerous effects they had on their health. It was, at the time, one of the most important arts and an extremely important part of the cultures. In the past, it was a basic fact of the social life. Many times it was the characteristic of the social classes, where there was division and discriminations between the high and the low. Because of the problems that were caused by the use of makeup, there were times that people fought it and asked that makeup were banned for aesthetic reasons. There was also a time that it was forbidden. In the end, though, its use became a crucial part of people’s everyday life and it’s still dominating nowadays.en
heal.tableOfContentsΠεριεχόμενα Περίληψη 5 Abstract 6 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο 7 ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΣΤΗΝΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ 7 Εισαγωγή 7 1.1.Αρχαίος Αιγυπτιακός Πολιτισμός. 9 1.1.1.Ιστορικά στοιχεία για το μακιγιάζ στην Αρχαία Αίγυπτο 9 1.1.2.Η σημασία του μακιγιάζ στην Αρχαία Αίγυπτο 12 1.1.2.Α.Καλλωπισμός και ομορφιά στην Αρχαία Αίγυπτο. 12 1.1.2.Β.Θρησκευτική προσέγγιση του μακιγιάζ στην Αρχαία Αίγυπτο. 13 1.1.2.Γ.Κοινωνικοί και Ταξικοί λόγοι του μακιγιάζ στην Αρχαία Αίγυπτο 15 1.1.2.Δ.Φυσικό περιβάλλον στην Αρχαία Αίγυπτο. 15 1.1.2.Ε.Θεραπευτική προσέγγιση του μακιγιάζ στην Αρχαία Αίγυπτο. 16 1.1.3.Συμβολισμός των χρωμάτων του μακιγιάζ στην Αρχαία Αίγυπτο 17 1.1.4. Υλικά μακιγιάζ στην Αρχαία Αίγυπτο 17 1.1.5. Εργαλεία μακιγιάζ στην Αρχαία Αίγυπτο 25 1.2.Αρχαίος Ελληνικός Πολιτισμός 27 1.2.1. Σημασία του μακιγιάζ στην Αρχαία Ελλάδα. 30 1.2.2. Κοινωνική προσέγγιση του μακιγιάζ στην Αρχαία Ελλάδα. 32 1.2.3.Θρησκευτική προσέγγιση του μακιγιάζ στην Αρχαία Ελλάδα. 33 1.2.4. Θεραπευτική προσέγγιση του μακιγιάζ στην Αρχαία Ελλάδα. 34 1.2.5. Μακιγιάζ και το Θέατρο στην Αρχαία Ελλάδα. 34 1.2.6. Υλικά του μακιγιάζ στην Αρχαία Ελλάδα. 36 1.2.7. Εργαλεία του μακιγιάζ στην Αρχαία Ελλάδα. 39 1.2.8. Αρχαιολογικά ευρήματα. 40 1.2.9. Κυκλάδες κι μακιγιάζ 44 1.2.10. Αρχαία Κνωσός και μακιγιάζ. 45 1.2.11. Μυκήνες και μακιγιάζ. 47 1.3.Ο Αρχαίος Ρωμαϊκός πολιτισμός 49 1.3.1 Οι κοινωνικές τάξεις στην Αρχαία Ρώμη 49 1.3.2. Η κοινωνική προσέγγιση του μακιγιάζ στην αρχαία Ρώμη 51 1.3.3 Υλικά του μακιγιάζ στην Αρχαία Ρώμη 53 1.3.4. Εργαλεία του μακιγιάζ στην Αρχαία Ρώμη 55 1.3.5. Συνταγές ομορφιάς και φιλοσοφικές απόψεις του μακιγιάζ στην Αρχαία Ρώμη 56 1.4.Ο Αρχαίος Πολιτισμός της Μέσης Ανατολής. 58 1.4.1.Οι Σουμέριοι 58 1.4.2.Οι Ακκάδιοι, οι Βαβυλώνιοι και οι Ασσύριοι 59 1.4.3.Υλικά και εργαλεία του μακιγιάζ των Σουμέριων,Ακκάδιων,Ασσύριων, Βαβυλωνίων. 59 1.5.Ο Αρχαίος Πολιτισμός της Άπω Ανατολής. 61 1.5.1.Κοινωνική προσέγγιση του μακιγιάζ και το πρότυπο της ομορφιάς στην αρχαία Κίνα. 61 1.5.2.Φιλοσοφία και συμβολισμός του μακιγιάζ στην αρχαία Κίνα 64 1.5.3.Μακιγιάζ και θέατρο στην αρχαία Κίνα 65 1.5.4.Υλικά του μακιγιάζ στην αρχαία Κίνα 65 1.5.5.Η σημασία του μακιγιάζ στην αρχαία Ιαπωνία 67 1.5.6.Οι Γκέισες της Ιαπωνίας 69 1.5.7.Το Θέατρο στην Ιαπωνία. 71 1.5.8.Υλικά μακιγιάζ στην Αρχαία Ιαπωνία 72 1.5.9.Εργαλεία μακιγιάζ στην Αρχαία Ιαπωνία 72 1.6.Ο αρχαίος πολιτισμός της Ινδίας 73 1.6.1.Η σημασία του μακιγιάζ στην αρχαία Ινδία. 73 1.6.2.Θρησκευτική προσέγγιση του μακιγιάζ στην Ινδία 74 1.6.3.Υλικά μακιγιάζ στην αρχαία Ινδία. 76 1.6.4.Εργαλεία του μακιγιάζ στην αρχαία Ινδία 77 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο 79 ΤΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΤΕΛΗ ΤΟΥ 20ΟΥ ΑΙΩΝΑ 79 Εισαγωγή 79 2.1.Μεσαίωνας 79 2.2.Αναγέννηση 83 2.3.Νεότερη Εποχή 89 2.3.1.17ος αιώνας( Η εποχή του Μπαρόκ) 89 2.3.2.18ος αιώνας. Η εποχή του Διαφωτισμού ( Ροκοκό ) 93 2.3.3.19ος αιώνας (Η εποχή του Ρομαντισμού – Η Βικτωριανή εποχή) 99 2.3.4.20ος αιώνας 104 2.4.Προιόντα και εργαλεία εφαρμογής του μακιγιάζ 114 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο 119 ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΣΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ 119 ΕΙΣΑΓΩΓΗ 119 3.1.Η ΜΟΔΑ ΣΤΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΤΟΝ 21 ΑΙΩΝΑ 122 3.2.ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΚΙΓΙΑΖ 129 3.2.1.ΥΛΙΚΑ ΜΑΚΙΓΙΑΖ 130 3.2.2.ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜΑΚΙΓΙΑΖ 136 3.2.3.Βοηθητικά υλικά και εργαλεία 146 3.3.Τα απαραίτητα υλικά του επαγγελματία του μακιγιάζ 148 3.4.ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ 150 3.4.1.Χημικά Καλλυντικά ή Συνθετικής προέλευσης 151 3.4.2.Καλλυντικά Φυσικής προέλευσης 152 3.4.3.Mineralmakeup 153 3.4.4.BB, CC και DD κρέμες 153 3.4.5. Χρήσιμοι όροι: 155 3.5.Συστατικά Καλλυντικών 155 3.6.ΜΑΚΙΓΙΑΖΣΩΜΑΤΟΣ (BODYPAINTING) 158 3.6.1.Μακιγιάζ χεριού 160 3.6.2.Υλικά και εργαλεία Bodypainting 162 3.7.Προσωρινά τατουάζ 165 3.8 ΤΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ 169 3.8.1.Υλικά και εργαλεία στο τρισδιάστατο μακιγιάζ 171 3.8.2.Παραδείγματα προσθετικών κομματιών 172 3.8.3. Ειδικά εφέ 174 3.8.4.Παραδείγματα μακιγιάζ στον κινηματογράφο και την τηλεόραση 177 3.8.5.Διακρίσεις στο μακιγιάζ κινηματογράφου στον 21ο αιώνα 183 3.8.6.Διακρίσεις στο μακιγιάζ τηλεόρασης στον 21ο αιώνα 185 Το μακιγιάζ δεν επιφέρει μόνο ομορφιά 187 Επίλογος 191 Βιβλιογραφία 193el
heal.advisorNameΧαρισούδη, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΧαρισούδη, Μαρία-
heal.academicPublisherΣχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας/ Τμήμα Αισθητικής & Κοσμητολογίαςel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12124
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.