Ο έρωτας στα έργα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ (William Shakespeare) και του Πιέρ Καρλέ ντε Σαμπλαίν ντε Μαριβώ (Pierre Carlet de Chamblain de Marivaux) (Bachelor thesis)

Πετεινάρη, Αικατερίνη


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠετεινάρη, Αικατερίνηel
dc.date.accessioned2020-10-21T21:08:25Z-
dc.date.available2020-10-21T21:08:25Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12299-
dc.descriptionΠτυχιακή εργασία--Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας--Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης,2017--9126el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΟυίλιαμ Σαίξπηρel
dc.subjectΠιερ Καρλέ ντε Σαμπλαίν ντε Μαριβώel
dc.subjectέρωταςel
dc.subjectWilliam Shakespeareen
dc.subjectPierre Carlet de Chamblain de MarivAuxen
dc.subjectloveen
dc.titleΟ έρωτας στα έργα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ (William Shakespeare) και του Πιέρ Καρλέ ντε Σαμπλαίν ντε Μαριβώ (Pierre Carlet de Chamblain de Marivaux)el
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.generalDescriptionΠτυχιακήel
heal.classificationShakespeare, William, 1564-1616--Criticism and interpretationen
heal.classificationΣαίξπηρ, Ουίλλιαμ, 1564-1616--Κριτική και ερμηνείαel
heal.classificationΚαρλέ ντε Σαμπλαίν ντε Μαριβώ, Πιέρ, 1688 -1763—Κριτική και ερμηνείαel
heal.classificationCarlet de Chamblain de MarivAux, Pierre, 1688 -1763--Criticism and interpretationen
heal.classificationΈρωτας στη λογοτεχνία.el
heal.classificationLove in literature.en
heal.identifier.secondary9126-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης & Οικονομίας/Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησηςel
heal.publicationDate2017-11-06-
heal.bibliographicCitation<<ΠΕΤΕΙΝΑΡΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ>>, <<Ο ΕΡΩΤΑΣ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ OYΙΛΙΑΜ ΣΑΙΞΠΗΡ (WILLIAMSHAKESPEARE) ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΙΕΡ ΚΑΡΛΕ ΝΤΕ ΣΑΜΠΛΑΙΝ ΝΤΕ ΜΑΡΙΒΩ (PIERRECARLETDECHAMBLAINDEMARIVAUX) :>>, <<Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας/Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης>>, <<Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης>>, <<2017>>el
heal.abstractΠρος το τέλος του δέκατου πέμπτου αιώνα, όλη η Ευρώπη υφίσταται την επίδραση εκείνης της πνευματικής επανάστασης, που έγινε γνωστή με το όνομα Αναγέννηση. Ουσιαστικά,επρόκειτο για μια εξέλιξη προοδευτική όπου νέες αντιλήψεις –πολιτικές, θρησκευτικές και καλλιτεχνικές- ήρθαν να αντικαταστήσουν εκείνες που για πολύ καιρό εξυπηρετήσανε τις ανάγκες των ανθρώπων. Τώρα, τα μεσαιωνικά στοιχεία είναι ενσωματωμένα σε κάτι άλλο, που με τις μορφές τους τις αρχικές δεν το επιζήτησε ο άνθρωπος. Όταν συνδυαστήκαν με στοιχεία διαφορετικά, μετασχηματιστήκαν πέρα για πέρα. Ο Σαίξπηρ, το πιο λαμπερό αστέρι σε τούτο το στερέωμα, την ύπαρξη του χρωστάει σε τρεις δυνάμεις που σφιχτοδέθηκαν η μία με την άλλη. Η επίδραση της κλασσικής αρχαιότητας παίζει σπουδαίο ρόλο στην τεχνική συγκρότηση των έργων του. Το πνεύμα της εποχής έχει μεγάλη δύναμη επάνω του. Και πέρα από αυτά τα δύο απλώνεται η παράδοση του μεσαιωνικού θεάτρου. Από αυτά τα τρία δημιουργήθηκε κάτι εντελώς νέο. Ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ γεννήθηκε στο Στράτφορντ-άπον-Έιβον της κομητείας Γουόρικ, το 1564, ενδεχομένως στις 23 Απριλίου, ημέρα κατά την οποία επίσης πέθανε 52 χρόνια αργότερα. Εποχή του Σαίξπηρ θεωρείται η Ελισαβετιανή, αν και συνήθως το συγγραφικό έργο του δραματουργού διευρύνεται και πέρα από την περίοδο της βασιλείας της Ελισάβετ, καθώς περιλαμβάνει επίσης και στην αρχή της περιόδου του βασιλιά Ιακώβου. Ο Σαίξπηρ παίρνοντας για θέματα του φλογερά σεξουαλικά πάθη, πολύ ανθρώπινα, τους δίνει διαστάσεις υπεράνθρωπες. Στα έργα του, το πρόσκαιρο υφαίνεται μέσα στο αιώνιο. Ο κολοσσός αυτός του ελισαβετιανού θεάτρου, με τέλεια τεχνική και μαεστρία, αναπτύσσει τους τραγικούς και κωμικούς χαρακτήρες του, που πατούν πλέον σε μια νέα <<φιλοσοφική>> μορφή θεάτρου. Όταν εξετάζουμε τα έργα που έχουν γραφτεί κατά τα πρώτα χρόνια του 18ου αιώνα στην Αγγλία και στη Γαλλία, εύκολα βλέπουμε τις βαθμιαίες και δοκιμαστικές προσεγγίσεις που έγιναντότε προς το αισθηματικό δράμα των μέσων του αιώνα. Στα έργα που έγραψε αργότερα ο Μαριβώ, καθώς και σε αυτά των συναδέλφων του, ο 18ος αιώνας ψάχνει να βρει το δρόμο του προς μια νέα μορφή θεατρικής έκφρασης. Στα έργα του Μαριβώ θα βασιστούν πολλές υστερότερες προσπάθειες. Γεννημένος στο Παρίσι, ο Πιερ ντε Μαριβώ έζησε τα παιδικά του χρόνια στην εξοχή και επέστρεψε στην πρωτεύουσα της Γαλλίας το 1710. Παρόλο που σπούδαζε δίκαιο, είχε ήδη βυθιστεί σε λογοτεχνικές επιδιώξεις συνθέτοντας αρχικά σάτιρες και στη συνέχεια σοβαρές απομιμήσεις εξωφρενικών μυθιστοριών περιπέτειας. Τα πρώτα θεατρικά έργα του Μαριβώ, γράφονται για την Comédie-Française. Το λεπτεπίλεπτο ψυχολογικό θέατρο του Μαριβώ , δίνει έμφαση στους γυναικείους ρόλους . Τα έργα του εξαφανίστηκαν κατά την περίοδο πριν την Γαλλική Επανάσταση, και έγιναν πάλι αγαπητά με την Παλινόρθωση της Βασιλείας, όταν άσκησαν σημαντική επιρροή στον Αλφρέ ντε Μυσέ. Ο Σαίξπηρ, βουκολικός, ηθικός και διδακτικός αφήνει το στίγμα του στην Ελισαβετιανή εποχή δίνοντας μια νέα νότα στο ερωτικό κλίμα της Αγγλίας της Αναγέννησης. Ο Μαριβώ, έξυπνος, αφοπλιστικός, στήνει παγίδες και προσφέρει νέα όπλα και νέα γλώσσα στα ερωτικά παιχνίδια του γαλλικού Διαφωτισμού. Οι δύο τους αναλύονται, περιγράφονται, συγκρίνονται και καταλήγουμε σε ένα αποτέλεσμα που τοποθετεί τη γλώσσα ως κοινό άξονα προσέγγισης στο θέατρο και στον έρωτα.el
heal.abstractAround the end of the fifteenth century, the whole of Europe is changing due to the effect of that spiritual revolution that was given the name Renaissance. It was essentially a progressive development where new conceptions - political, religious and artistic - came to replace those that long served the needs of people. Now, the medieval elements are embedded in something else, which in their original forms was not sought by man. When combined with different elements, they transformed radically. Shakespeare, the brightest star in this center, owes his existence to three forces that were bound entirely with each other. The influence of classical antiquity plays an important role in the technical composition of his works. The spirit of the time has also great power on him. And beyond these two lies the great tradition of the medieval theater. Out of these three, something totally new was created. William Shakespeare was born in Stratford –upon-Avon of Warwick committee in 1564, possibly in 23 of April -which was also the day he died- 52 years later. The Shakespearean era was named Elizabethan as it captures the period of the reign of Elizabeth although it extends into the early reign of King James VI. Shakespeare usually picks flaming erotic subjects for his plays, very humane, and then he makes draws of them in which ephemeral meets eternal. This extremely talented dramatist develops both comical and tragic characters of colossal proportions and presents a new philosophy for theatre that becomes popular all over the world. When we look at the works that were written in the early eighteenth century in England and France, we can easily see the gradual and testing approaches that have been made in those years towards the sentimental drama of the middle of the century. In the works later written by Marivaux, as well as in what his colleagues wrote, the eighteenth century seeks to find its way to a new form of theatrical expression. His work will be a basis on many later theatrical efforts. Born in Paris, Pierre Carlet de Chamblain de Marivaux spent his childhood in the provinces and returned to the capital in 1710. While ostensibly though rather fitfully studying law, he was already immersed in literary efforts, composing first satires and then serious imitations of extravagant adventure novels. Marivaux’s first plays were written for the Comédie-Française. Marivaux’s delicate and psychological plays give emphasis on female roles. His plays disappeared before French Revolution but reclaimed their popularity after the restoration of monarchy; It was then when they became a powerful source of influence for Alfred de Musset. Marivaux’s use of fair words makes him clever and disarming; He sets unique traps to his audiences and presents a new method -‘’ambiguity’’ in the erotic games of French Rococo. Shakespeare with his educational, bucolic and ethical character leaves his mark on Elizabethan era respectively, thus creating an innovative erotic theme of England in Renaissance. The two writers are bothanalyzed, compared and displayed as ‘’professionnel de l' Amour’’ and we present ourselves to a result that places language as a common axis of approach to theater and love.en
heal.tableOfContentsΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ……………………………………………………...................6 ΠΕΡΙΛΗΨΗ…………………………………………………...…………...8 SYNOPSIS…………………………………………………………...……10 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1Ο ………………………………………………………..….13 Α. ΙΤΑΛΙΚΗΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ……………………………...…………...13 Β. COMMEDIA DELL’ ARTE……………………………….………....14 Γ. ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ……………………………………….………...……16 Δ. Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ……………………………...…...18 Ε. ΤΟΕΛΙΣΑΒΕΤΙΑΝΟΘΕΑΤΡΟ…………………………….……..….19 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2Ο ……………………………………………………….…...22 Α. WILLIAM SHAKESPEARE………………………………….……....22 B. PIERRE CARLET DE CHAMBLAIN DE MARIVAUX……..….…..29 Γ. ΣΥΚΡΙΝΟΜΕΝΕΣ ΥΠΟΣΤΑΣΕΙΣ……………...……………….…....37 α. <<Ω χάρμα της ψυχής μου!>>…………………….……………….……37 β. ο χρόνος, επουσιώδης…………………………………..………….…......…...42 γ. μεταμφίεση και μάσκα……………………………………………...….....46 δ. ρυθμός και εικόνα……………………………………………………..…………48 ε. Ένας αειθαλής κόσμος…………………………………………………....53 ζ. <<Iamyourspaniel>>………………………………..……………...….55 η. η ηθική ως καταλύτης…………………………………………..….……....…....57 θ. ο έρωτας και το κοινωνικό του πρόσωπο ……………………………...….62 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ……………………………………….………....…66 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ…………………………………………………….….70el
heal.advisorNameΚΑΜΠΑΤΖΑ , ΒΑΛΕΝΤΙΝΗel
heal.committeeMemberNameΚΑΜΠΑΤΖΑ, ΒΑΛΕΝΤΙΝΗel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης & Οικονομίας/Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages71-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12299
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.