Νευρομυοσκελετικές δυσλειτουργίες στους μουσικούς και η φυσιοθεραπευτική αντιμετώπισή τους (Bachelor thesis)
Άχτση, Αλεξάνδρα
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Άχτση, Αλεξάνδρα | el |
dc.date.accessioned | 2020-11-24T20:19:00Z | - |
dc.date.available | 2020-11-24T20:19:00Z | - |
dc.identifier.uri | http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12554 | - |
dc.description | Πτυχιακή εργασία – Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας – Τμήμα Φυσικοθεραπείας, 2016 (α/α8096) | el |
dc.rights | Default License | - |
dc.subject | μουσικός | el |
dc.subject | μουσικό όργανο | el |
dc.subject | νευρομυοσκελετικές δυσλειτουργίες | el |
dc.subject | φυσικοθεραπευτική αντιμετώπιση | el |
dc.subject | τραυματισμοί | el |
dc.subject | music | en |
dc.subject | musical instrument | en |
dc.subject | neuromusculoskeletal dysfunctions | en |
dc.subject | physiotherapy treatment | en |
dc.subject | injuries | en |
dc.title | Νευρομυοσκελετικές δυσλειτουργίες στους μουσικούς και η φυσιοθεραπευτική αντιμετώπισή τους | el |
heal.type | bachelorThesis | - |
heal.type.en | Bachelor thesis | en |
heal.generalDescription | Πτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Musicians -- Diseases | en |
heal.classification | Musculoskeletal system—Diseases--Physical therapy | el |
heal.classification | Μουσικοί -- Ασθένειες | el |
heal.classification | Μυοσκελετικό σύστημα -- Ασθένειες -- Φυσικοθεραπεία | el |
heal.identifier.secondary | 8096 | - |
heal.language | el | - |
heal.access | account | - |
heal.recordProvider | Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας - Τμήμα Φυσικοθεραπείας | el |
heal.publicationDate | 2016-10-31 | - |
heal.bibliographicCitation | Άχτση, Α. (2016). Νευρομυοσκελετικές δυσλειτουργίες στους μουσικούς και η φυσικοθεραπευτική αντιμετώπισή τους (Πτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. | el |
heal.abstract | Η ιδανική λειτουργία των άνω άκρων είναι απαραίτητο στοιχείο σε συγκεκριμένα επαγγέλματα. Ένα από τα επαγγέλματα όπου το άνω άκρο και η άκρα χείρα αποτελούν σημαντικά εργαλεία εκτέλεσης του επαγγέλματος, είναι αυτό των μουσικών. Οι μουσικοί, επαγγελματίες και μη, έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με έντονη και συνεχή μελέτη διαφόρων μουσικών κομματιών. Η επίμονη μελέτη, συχνά οδηγεί σε δυσλειτουργίες μυοσκελετικές ή νευρολογικές που σχετίζονται άμεσα με την εκτέλεση του μουσικού οργάνου. Αυτό συμβαίνει καθώς η παθολογία είτε δημιουργείται λόγω της ενασχόλησης του ασθενή με τη μουσική, είτε επηρεάζει την δυνατότητα εκτέλεσης του μουσικού οργάνου. Τα αίτια της βλάβης μπορεί να οφείλονται σε συνεχείς, επαναλαμβανόμενες κινήσεις αλλά και σε μεγάλη πίεση του οργάνου σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος. Κύρια επιβάρυνση, όμως, αντιμετωπίζει το χέρι και κυρίως η άκρα χείρα, κάτι που είναι κατανοητό καθώς οι μουσικοί χρησιμοποιούν τα άνω άκρα καθημερινά και για πολλές ώρες κατά την εξάσκηση του μουσικού οργάνου. Η κινησιολογία που πραγματοποιείται κατά την εκτέλεση του μουσικού οργάνου είναι ιδιαίτερη και σύνθετη. Το γεγονός αυτό οδηγεί στην εμφάνιση ευρέος φάσματος παθολογίας που κυρίως εντοπίζεται στο άνω μέρος του κορμού και στο άνω άκρο. Η ποικιλία των δυσλειτουργιών που αντιμετωπίζουν οι μουσικοί είναι μεγάλη, με αποτέλεσμα κατά τη διάγνωση και την αποκατάσταση να εμπλέκονται διάφορες ιατρικές ειδικότητες όπως ορθοπεδικός, νευρολόγος, χειρουργός άκρας χείρας και φυσικοθεραπευτής. Η εμφάνιση παθολογίας σχετίζεται τόσο με τη συχνότητα και τη διάρκεια της μουσικής μελέτης, όσο και με λανθασμένη θέση του σώματος κατά την εκτέλεση μουσικής. Η φυσικοθεραπευτική αντιμετώπιση ποικίλει αναλόγως με τη παθολογία του ασθενούς και με το είδος του μουσικού οργάνου που ασχολείται ο ασθενής, καθώς ο φυσικοθεραπευτής οφείλει να προσαρμόζει το θεραπευτικό πρόγραμμα σύμφωνα με τις ανάγκες του ασθενούς. Τέλος, σημαντικότερη της θεραπείας είναι η πρόληψη. Για το λόγο αυτό, οι θεράποντες ιατροί και οι φυσικοθεραπευτές οφείλουν να είναι ενήμεροι με τις ιδιαιτερότητες της εκτέλεσης του μουσικού οργάνου ώστε να συμβουλεύουν τους μουσικούς, παιδιά και ενήλικες, κατάλληλα για την αποφυγή τραυματισμών. Κύριος σκοπός της εργασίας είναι η παρουσίαση των στατιστικών δεδομένων που αφορούν τις νευρομυοσκελετικές δυσλειτουργίες που επηρεάζουν τους μουσικούς καθώς και η περιγραφή αυτών. Ο σκοπός αυτός θα βοηθήσει στην αναζήτηση τρόπων φυσικοθεραπευτικής αντιμετώπισης, εξειδικευμένη για τους μουσικούς. Εξίσου σημαντικός στόχος της εργασίας, είναι η γνωστοποίηση της κινησιολογίας και της παθολογίας που εμφανίζεται στους μουσικούς στο ευρύ κοινό και στον ιατρικό κόσμο. Το παραπάνω αποτελεί σημαντικό σκοπό, καθώς η ευαισθητοποίηση των διάφορων ιατρικών ειδικοτήτων και των φυσικοθεραπευτών θα οδηγήσει στην ίδρυση κέντρων αποκατάστασης που θα απευθύνεται στους μουσικούς της χώρας μας, στη δημιουργία ερευνών που θα μελετά τη παθολογία που εμφανίζεται στους μουσικούς καθώς και στη δυνατότητα ενημέρωσης από το ιατρικό προσωπικό σχετικά με τα μέτρα πρόληψης αποφυγής των τραυματισμών. | el |
heal.abstract | The ideal function of the upper limbs is an essential element in certain occupations. One of the occupations that the upper limb and the hand are important as implementation tools, is that of musician’s. The musicians, professional or not, come daily confronted with intense and continuous study of various tracks. Persistent study, often leads to musculoskeletal or neurological dysfunctions directly related to the implementation of musical instrument. This is because the pathology is either created by the patient's involvement with music, or affects the enforceability of music. The causes of failure can be caused by continuous repetitive movements and great pressure from the instrument to specific parts of the body. Main charge, however, faces the arm, especially the hand, which is understandable as the musicians use the upper limb daily and for many hours during the practice of a musical instrument. The kinesiology carried out in the performance of a musical instrument is unique and complex. This leads to the appearance of a wide range of pathology which mainly affects the upper part of the trunk and the upper limb. The variety of dysfunctions encountered by musicians is large, resulting involving several medical specialitiesspecialties, in the diagnosis and rehabilitation, such as orthopedic, neurologist, hand surgeon and physiotherapist. The pathology onset is related to both the frequency and duration of music study, and to the wrong musician’s body posture while playing music. The physiotherapy treatment vary depending on the patient's pathology and the type of musical instrument the patient is involved, as the therapist must adapt the treatment plan according to the patient's needs. Finally, the most important treatment is prevention. For this reason, physicians and physiotherapists must be aware of the specifics of the execution of a musical instrument to advise musicians, children and adults, appropriate to avoid injuries. The main purpose of the work is the presentation of statistical data on neuromusculoskeletal disorders affecting musicians. This purpose would help in searching physiotherapeutic response specific for the musicians. Equally important objective of the work is the disclosure to the public and to the medical world, the kinesiology and pathology that occurs in musicians. The above is an important purpose, as awareness of various medical specialists and physiotherapists to create surveys for studying the pathology that occurs in musicians to avoid injuries | en |
heal.advisorName | Κοτταράς, Σταύρος | el |
heal.committeeMemberName | Κοτταράς, Σταύρος | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας / Τμήμα Φυσικοθεραπείας | el |
heal.academicPublisherID | teithe | - |
heal.numberOfPages | 122 | - |
heal.fullTextAvailability | false | - |
heal.type.el | Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία | el |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Please use this identifier to cite or link to this item:
This item is a favorite for 0 people.
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12554
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.