Ευφυείς Πράκτορες με Συναισθήματα στην Ηλεκτρονική Μάθηση (Master thesis)
Κωνσταντάκης, Νικόλαος
Η εισαγωγή συναισθηματικών αντιδράσεων σε περιβάλλοντα ηλεκτρονικής μάθησης προσφέρει αποδοτικότερη επικοινωνία μεταξύ του μαθητή και του συστήματος, παρέχοντας περισσότερο φυσικό και ρεαλιστικό περιβάλλον εργασίας στον υπολογιστή. Οι Ευφυείς Λογισμικοί Πράκτορες μπορούν να ενσωματώσουν τη συναισθηματική πτυχή στην επικοινωνία ανθρώπου-υπολογιστή και να ενισχύσουν την εμπλοκή του μαθητή στην εκτέλεση των εκπαιδευτικών διαδικασιών. Η εκφραστικότητα τους μπορεί να εντείνει το αίσθημα εμπιστοσύνης μεταξύ των μαθητών και του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Στην παρούσα Διπλωματική Εργασία διερευνάται η επιστημονική αρθρογραφία σχετικά με τον ρόλο του συναισθήματος στη διαδικασία της μάθησης και τις σύγχρονες προσεγγίσεις ενσωμάτωσης Λογισμικών Ευφυών Πρακτόρων με Συναισθήματα σε ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Επιπλέον, προτείνεται η αρχιτεκτονική ενός Ευφυούς Πράκτορα με Συναισθήματα και εκπονείται μελέτη περίπτωσης σχετικά με τη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος στον Ιστό (διδασκαλία μαθήματος ελληνικής γλώσσας), στο οποίο συμπεριλαμβάνεται ο Πράκτορας που αλληλεπιδρά με τον χρήστη με έκφραση συναισθημάτων. Εκτελείται Δοκιμή Ευχρηστίας του εν λόγω περιβάλλοντος και παρουσιάζονται και συζητούνται τα αποτελέσματα.
Institution and School/Department of submitter: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών/ Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής |
Subject classification: | Intelligent agents (Computer software) Ευφυείς πράκτορες (Λογισμικό υπολογιστή) Computer-assisted instruction Διδασκαλία με τη βοήθεια υπολογιστή |
Keywords: | E-learning;Emotional Software Agents;Ηλεκτρονική Μάθηση;Ευφυείς Πράκτορες με Συναισθήματα |
Description: | Πτυχιακή εργασία--Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών--Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής,2015--7145 |
URI: | http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12997 |
Item type: | masterThesis |
General Description / Additional Comments: | Μεταπτυχιακή |
Subject classification: | Intelligent agents (Computer software) Ευφυείς πράκτορες (Λογισμικό υπολογιστή) Computer-assisted instruction Διδασκαλία με τη βοήθεια υπολογιστή |
Item language: | el |
Item access scheme: | account |
Institution and School/Department of submitter: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών/ Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής |
Publication date: | 2015-10-20 |
Bibliographic citation: | <<ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΗ>>, <<Ευφυείς Πράκτορες με Συναισθήματα στην Ηλεκτρονική Μάθηση>>, <<Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών/ Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής>>, <<Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης>>, <<2015>> |
Abstract: | Η εισαγωγή συναισθηματικών αντιδράσεων σε περιβάλλοντα ηλεκτρονικής μάθησης προσφέρει αποδοτικότερη επικοινωνία μεταξύ του μαθητή και του συστήματος, παρέχοντας περισσότερο φυσικό και ρεαλιστικό περιβάλλον εργασίας στον υπολογιστή. Οι Ευφυείς Λογισμικοί Πράκτορες μπορούν να ενσωματώσουν τη συναισθηματική πτυχή στην επικοινωνία ανθρώπου-υπολογιστή και να ενισχύσουν την εμπλοκή του μαθητή στην εκτέλεση των εκπαιδευτικών διαδικασιών. Η εκφραστικότητα τους μπορεί να εντείνει το αίσθημα εμπιστοσύνης μεταξύ των μαθητών και του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Στην παρούσα Διπλωματική Εργασία διερευνάται η επιστημονική αρθρογραφία σχετικά με τον ρόλο του συναισθήματος στη διαδικασία της μάθησης και τις σύγχρονες προσεγγίσεις ενσωμάτωσης Λογισμικών Ευφυών Πρακτόρων με Συναισθήματα σε ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Επιπλέον, προτείνεται η αρχιτεκτονική ενός Ευφυούς Πράκτορα με Συναισθήματα και εκπονείται μελέτη περίπτωσης σχετικά με τη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος στον Ιστό (διδασκαλία μαθήματος ελληνικής γλώσσας), στο οποίο συμπεριλαμβάνεται ο Πράκτορας που αλληλεπιδρά με τον χρήστη με έκφραση συναισθημάτων. Εκτελείται Δοκιμή Ευχρηστίας του εν λόγω περιβάλλοντος και παρουσιάζονται και συζητούνται τα αποτελέσματα. The introduction of emotional interaction in e-learning environments provides effective communication between the student and the system, offering more natural and realistic working environment on the computer. The Intelligent Software Agents can incorporate the emotional aspect in human-computer communication and strengthen the student’s involvement in the performance of educational processes. The Agent’s expressions can intensify the feeling of trust between students and the educational environment. This thesis investigates the scientific literature on the role of emotion in learning and the modern approaches regarding the integration of Emotional Software Agents in e-learning environments. Moreover, the architecture of an Intelligent Software Agent with Emotions is suggested and a case study on a Web educational environment (a course-module on Greek language) which embeds an Agent that interacts with emotional expressions with the user is conducted. A Usability Testing is set up and the results are presented and discussed. |
Table of contents: | Πίνακας περιεχομένων 1 Μάθηση και Συναίσθημα...................................................................................................1 1.1 Εισαγωγή......................................................................................................................1 1.2 Θεωρητικά Μοντέλα για την Μελέτη των Συναισθημάτων ........................................4 1.3 Το Συναίσθημα στην Ηλεκτρονική Μάθηση...............................................................7 2 Ευφυείς Πράκτορες με Συναισθήματα στο Περιβάλλον Ηλεκτρονικής Μάθησης .....10 2.1 Εισαγωγή....................................................................................................................10 2.2 Λογισμικοί Πράκτορες...............................................................................................14 2.3 Εφαρμογές Πρακτόρων με Συναισθήματα ................................................................17 2.4 Θέματα Σχετικά με την Ανάπτυξη Ευφυών Πρακτόρων με Συναισθήματα..............18 2.5 Αρχιτεκτονικές Ευφυών Πρακτόρων με Συναισθήματα............................................20 2.6 Αρχιτεκτονικές Παιδαγωγικών Ευφυών Πρακτόρων με Συναισθήματα...................27 3 Μελέτη Περίπτωσης.........................................................................................................37 4 Έλεγχος Χρηστικότητας ..................................................................................................44 4.1 Εισαγωγή....................................................................................................................44 4.2 Μέθοδοι Ελέγχου Χρηστικότητας............................................................................46 4.3 Διεξαγωγή Ελέγχου Χρηστικότητας..........................................................................48 4.4 Ευρήματα...................................................................................................................48 5 Επίλογος ............................................................................................................................54 6 Αναφορές ...........................................................................................................................56 Παράρτημα 1.........................................................................................................................................61 |
Advisor name: | Σταμάτης, Δημοσθένης |
Examining committee: | Σταμάτης, Δημοσθένης |
Publishing department/division: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών/ Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής |
Publishing institution: | teithe |
Number of pages: | 71 |
Appears in Collections: | Μεταπτυχιακές Διατριβές |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Please use this identifier to cite or link to this item:
This item is a favorite for 0 people.
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12997
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.