Ηλεκτρονικά διαδραστικά παιχνίδια και φυσικοθεραπευτική αποκατάσταση (Bachelor thesis)

Θεοδωρίδου, Ειρήνη


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΘεοδωρίδου, Ειρήνηel
dc.date.accessioned2022-06-13T12:41:24Z-
dc.date.available2022-06-13T12:41:24Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14724-
dc.descriptionΠτυχιακή εργασία - Σχολή επιστημών υγείας - Τμήμα φυσικοθεραπείας , 2015 α.α 7420el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΦυσικοθεραπευτική αποκατάστασηel
dc.subjectPhysiotherapy rehabilitationen
dc.subjectΗλεκτρονικά διαδραστικά παιχνίδιαel
dc.subjectΦυσική δραστηριότηταel
dc.subjectΠοιότητα ζωήςel
dc.subjectΨυχαγωγίαel
dc.subjectΑποκατάστασηel
dc.subjectExergamesen
dc.subjectPhysical activityen
dc.subjectQuality of lifeen
dc.subjectEnjoymenten
dc.subjectRehabilitationen
dc.titleΗλεκτρονικά διαδραστικά παιχνίδια και φυσικοθεραπευτική αποκατάστασηel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.generalDescriptionΠτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΚινητική μάθησηel
heal.classificationMotor learningen
heal.classificationΠαιχνίδια σοβαρού σκοπούel
heal.classificationSerious gamesen
heal.classificationΙατρική αποκατάστασηel
heal.classificationMedical rehabilitationen
heal.classificationΘεραπευτική άσκησηel
heal.classificationExercise therapyen
heal.classificationΠοιότητα ζωήςel
heal.classificationQuality of lifeen
heal.identifier.secondaryα.α 7420-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή επιστημών υγείας / Τμήμα φυσικοθεραπείαςel
heal.publicationDate2015-11-06-
heal.bibliographicCitationΘεοδωρίδου, Ε. (2015). Ηλεκτρονικά διαδραστικά παιχνίδια και φυσικοθεραπευτική αποκατάσταση. Θεσσαλονίκη: Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος.el
heal.abstractΤα ηλεκτρονικά διαδραστικά παιχνίδια με τη χρήση της εικονικής πραγματικότητας ως συμπληρωματικό εργαλείο στην αποκατάσταση παθολογικών καταστάσεων αποτέλεσαν το επίκεντρο του ενδιαφέροντος στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες έρευνες έχουν δημοσιευθεί εξετάζοντας αυτό το αντικείμενο. Η εικονική πραγματικότητα καθιστά εφικτή την εκτέλεση δραστηριοτήτων με ποικίλα, ασφαλή και προκλητικά περιβάλλοντα, προάγοντας την κινητική μάθηση και την πλαστικότητα του εγκεφάλου. Η χρήση των ηλεκτρονικών διαδραστικών παιχνιδιών θα μπορούσε να βελτιώσει την κινητική μάθηση συνδυάζοντας τις σωματικές και γνωστικές απαιτήσεις με έναν ελκυστικό και διαδραστικό τρόπο, παρακινώντας τους παίκτες να εστιάσουν την προσοχή τους όχι στις καθ’ αυτές κινήσεις, αλλά στο αποτέλεσμα των κινήσεών τους στο παιχνίδι. Ωστόσο, κάθε τύπος παιχνιδιού έχει τις δικές του θετικές επιδράσεις. Για παράδειγμα, ο προσομοιωτής χορού αυξάνει τους καρδιακούς παλμούς σε επίπεδα επαρκή, ώστε να ακολουθήσει τις κατευθυντήριες οδηγίες του Αμερικάνικου Κολεγίου Αθλητικής Ιατρικής για βελτίωση της καρδιαγγειακής κατάστασης. Παράλληλα, το Wii τένις και η πυγμαχία απαιτούν τιμές κατανάλωσης ενέργειας που υποδεικνύουν φυσική δραστηριότητα μέτριας έντασης. Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλοί συμμετέχοντες δεν υπακούουν στην εκτέλεση του συμβατικών ασκήσεων αποκατάστασης. Έτσι, η συμμετοχή στα ηλεκτρονικά διαδραστικά παιχνίδια, όταν συνδυάζεται με την αερόβια προπόνηση είναι αποδεδειγμένο ότι προωθούν τη συμμόρφωση στην άσκηση. Βέβαια, η χρησιμότητα αυτών των παιχνιδιών σε μια ρουτίνα εξάσκησης εξαρτάται από τις προσωπικές απαιτήσεις του καθένα. Σε κάθε περίπτωση, η προώθηση της ποιότητας ζωής και η ψυχαγωγία που προσφέρουν σε ασθενείς ανεξαρτήτου ηλικίας είναι στοιχεία που θα πρέπει να έχει κάθε πρόγραμμα θεραπείας. Καταλήγοντας, το πεδίο των ηλεκτρονικών διαδραστικών παιχνιδιών θεωρείται ότι είναι μία εναλλακτική επιλογή των συμβατικών ασκήσεων θεραπείας και μία εφικτή στρατηγική για την αποκατάσταση διαφόρων παθολογιών.el
heal.abstractDuring the late 1990’s, the use of interactive exergames, as a complementary tool in rehabilitation, was at the center of interest. In the last few years, more and more researches have been published, focusing on this subject. Virtual reality makes it possible to practice activities within different, safe and challenging environments, thereby favoring motor learning and neural plasticity. The use of interactive games could improve motor learning with the combination of physical and cognitive requirements, in an attractive and interactive way, by motivating the players not to focus their attention on these movements per se , but to the results of their movements within the game. However, each game type has its own positive effects. For instance, dance simulation games, increase heart rate to adequate levels to meet cardiovascular fitness improvement according to American College of Sports Medicine guidelines. Additionally, Wii tennis and boxing have been reported to elicit MET values that suggest moderate intensity physical activity. It must be noticed, that not all participants obey to the instructions of the compatible rehabilitation exercises. Thus, exergame participation alongside with aerobic training has also been shown to improve exercise compliance. Of course, the usefulness of these games in a routine exercise depends highly on individual demands and needs. In any case, the shove in the quality of life and the entertainment they offer to patients of any age, are elements that every therapy program should have. To sum up, the field of active video games is considered to be an alternate choice of compatible exercises during therapy and an effective strategy in treating numerous health problems.en
heal.advisorNameΚαλλίστρατος , Ηλίαςel
heal.committeeMemberNameΚαλλίστρατος, Ηλίαςel
heal.academicPublisherΣχολή επιστημών υγείας / Τμήμα φυσικοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDihu-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14724
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.