Η εξελικτική πορεία του μακιγιάζ σκηνής στο πέρασμα του χρόνου (Bachelor thesis)

Μαργαρίτη, Μαλαματή/ Οσμάνι, Ντριόλα


Στην παρούσα πτυχιακή αναφέρεται η ιστορική αναδρομή στο μακιγιάζ σκηνής, από το πρώτο αρχαιοελληνικό θέατρο, μέχρι το σημερινό σύγχρονο. Το θέατρο για πολλούς αιώνες αποτελούσε βασικό μέσω ψυχαγωγίας. Η τέχνη της ψιμυθίωσης εξ ανέκαθεν απασχολούσε τους ανθρώπους, τόσο για την σκηνή, όσο και έξω από εκείνη. Στις πρώτες μορφές θεάτρου, καθώς και για μεγάλο χρονικό διάστημα, ο ερμηνευτής εμφανιζόταν στην σκηνή με μάσκα, αντί ψιμυθίωση στο πρόσωπο. Στις μετέπειτα θεατρικές σκηνές η ψιμυθίωση κέρδισε έδαφος, καταλήγοντας να γίνεται χρήση των πιο σύγχρονων υλικών και μεθόδων. Αναλύονται οι μορφές, ο τρόπος κατασκευής, καθώς και οι συμβολισμοί της μάσκας, ανάλογα με τον κάθε πολιτισμό. Στη συνέχεια, περιγράφονται τα υλικά του μακιγιάζ και οι μέθοδοι τοποθέτησης. Παράλληλα με το μακιγιάζ σκηνής, καταγράφεται η ιστορία του κάθε θεάτρου, η αρχιτεκτονική του, τα είδη και τα κουστούμια.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Επιστημών Υγείας - Τμήμα Επιστημών Διατροφής & Διαιτολογίας
Keywords: Μακιγιάζ;Ψιμυθίωση;Θέατρο;Σκηνή;Μάσκα;Κοστούμια
Description: Πτυχιακή εργασία - Σχολή Επιστημών Υγείας - Τμήμα Επιστημών Διατροφής & Διαιτολογίας, 2021 (α/α 12652)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/16209
Item type: bachelorThesis
General Description / Additional Comments: Πτυχιακή εργασία
Submission Date: 2023-09-15T14:02:26Z
Item language: el
Item access scheme: free
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Επιστημών Υγείας - Τμήμα Επιστημών Διατροφής & Διαιτολογίας
Publication date: 2021-05-27
Bibliographic citation: Μαργαρίτη, Μ. , Οσμάνι, Ν. (2021). Η εξελικτική πορεία του μακιγιάζ σκηνής στο πέρασμα του χρόνου (Πτυχιακή εργασία) . ΔΙΠΑΕ.
Abstract: Στην παρούσα πτυχιακή αναφέρεται η ιστορική αναδρομή στο μακιγιάζ σκηνής, από το πρώτο αρχαιοελληνικό θέατρο, μέχρι το σημερινό σύγχρονο. Το θέατρο για πολλούς αιώνες αποτελούσε βασικό μέσω ψυχαγωγίας. Η τέχνη της ψιμυθίωσης εξ ανέκαθεν απασχολούσε τους ανθρώπους, τόσο για την σκηνή, όσο και έξω από εκείνη. Στις πρώτες μορφές θεάτρου, καθώς και για μεγάλο χρονικό διάστημα, ο ερμηνευτής εμφανιζόταν στην σκηνή με μάσκα, αντί ψιμυθίωση στο πρόσωπο. Στις μετέπειτα θεατρικές σκηνές η ψιμυθίωση κέρδισε έδαφος, καταλήγοντας να γίνεται χρήση των πιο σύγχρονων υλικών και μεθόδων. Αναλύονται οι μορφές, ο τρόπος κατασκευής, καθώς και οι συμβολισμοί της μάσκας, ανάλογα με τον κάθε πολιτισμό. Στη συνέχεια, περιγράφονται τα υλικά του μακιγιάζ και οι μέθοδοι τοποθέτησης. Παράλληλα με το μακιγιάζ σκηνής, καταγράφεται η ιστορία του κάθε θεάτρου, η αρχιτεκτονική του, τα είδη και τα κουστούμια.
Advisor name: Θεοδωρίδης, Ευστάθιος
Examining committee: Θεοδωρίδης, Ευστάθιος
Publishing department/division: Σχολή Επιστημών Υγείας - Τμήμα Επιστημών Διατροφής & Διαιτολογίας
Publishing institution: ihu
Number of pages: 95 σελ.
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΟΣΜΑΝΙ -ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ.pdfΠτυχιακή εργασία3.91 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/16209
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.