Δημιουργία πρωτότυπου εκπαιδευτικού παιγνίου για την εξοικείωση με την έννοια των τριών διαστάσεων (Master thesis)
Νικολαΐδης, Ιωάννης
Ανάλυση στόχων
Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η δημιουργία ενός παιχνιδιού
το οποίο θα απαιτεί από ένα παιδί να προσανατολίζεται νοερά στις τρεις χω
ρικές διαστάσεις. Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού, όπως εξ αρχής
τα συλλάβαμε, ήταν αρκετά καθορισμένα· παρ' όλ' αυτά, υπήρξαν και αρκετές
σχεδιαστικές αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν κατά τη διάρκεια της διπλω
ματικής.
Το πρώτο μας βήμα, λοιπόν, ήταν ο καθορισμός των θεμελιωδέστερων χαρα
κτηριστικών του παιχνιδιού ως εξής:
Αριθμός παικτών: Το παιχνίδι κατά βάση θα προορίζεται για χρήση από έναν
παίκτη, καθώς ουσιαστικά θα πρόκειται για ένα γρίφο τον οποίο το παιδί
θα πρέπει να επιλύσει. Ενδεχόμενες παραλλαγές για περισσότερους παί
κτες θα επαφίενται στη δημιουργικότητα του εκάστοτε γονέα/διδασκάλου.
Απευθυνόμενη ηλικιακή ομάδα: τα παιδιά δημοτικού, ήτοι ηλικίας περίπου
6-12 ετών. Πάντως, οι ακριβότερες λύσεις που θα παραθέσουμε τείνουν
να είναι αρκετά εύκολες ώστε να προσφέρονται και για νήπια.
Επίλυση παιχνιδιού: Το παιχνίδι θα επιλύεται δημιουργώντας ένα τρισδιάστα
το σχήμα, με τη συναρμολόγηση καταλλήλων δομικών στοιχείων, τα οποία
εφ' εξής θα ονομάζονται για συντομία «κυβίδια». Αυτά θα έχουν μάλλον
τη μορφή κύβων, αλλά η καθ' αυτή κατασκευή τους αποτελεί σχεδιαστική
απόφαση που θ' αναλυθεί αργότερα.
Διαδικασία επίλυσης: Η επίλυση θα πραγματοποιείται δίνοντας στο παιδί ο
δηγίες βήμα-προς-βήμα για το πού θα πρέπει κάθε φορά να τοποθετήσει
το νέο κυβίδιο, ξεκινώντας κάθε φορά από μία πάγια βάση. Η ακριβής
διαδικασία με την οποία θα δίνονται στο παιδί οι οδηγίες αποτελεί μία
ακόμα σχεδιαστική απόφαση που θ' αναλυθεί αργότερα.
Στήριξη κατασκευής: Σε όλες τις λύσεις που σκεφτήκαμε, υπάρχει μία κε
ντρική βάση (εφ' εξής «θεμέλιο») πάνω στην οποία θα στηρίζεται όλη η
κατασκευή. Αυτή η κεντρική βάση θα έχει και ένα μικροελεγκτή, ο οποίος
θα βοηθά στην παρουσίαση των οδηγιών στον παίκτη. Προφανώς, όλες οι
κατευθύνσεις που θα δίδονται στον παίκτη θα είναι προσανατολισμένες
με βάση το θεμέλιο.
Έχοντας εδραιώσει τα παραπάνω, το επόμενό μας βήμα ήταν η επεξήγηση
των σχεδιαστικών αποφάσεων που λήφθηκαν για να δοθεί στο παιχνίδι συγκεκριμένη μορφή.
Περαιτέρω αναγκαίες αποφάσεις
Τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά που περιγράψαμε ως τώρα αφορούν, κατά βά
ση, τη γενική σύλληψη του παιχνιδιού. Κανένα από αυτά δεν επηρεάζει με
άμεσο τρόπο το κόστος και την πολυπλοκότητα κατασκευής του τελικού προ
ϊόντος. Τα χαρακτηριστικά αυτά αναλύονται σε ξεχωριστό κεφάλαιο, καθώς
όλες οι υπόλοιπες επιλογές εξαρτώνται από το ποια επίπεδα κόστους και της
πολυπλοκότητας θεωρούνται αποδεκτά.
Μορφοποίηση ηλεκτρονικής μορφής του τεύχους
Σε περίπτωση που η ανάγνωση του τεύχους γίνεται ηλεκτρονικά, τονίζουμε τα
εξής:
Υπερσύνδεσμοι: Οτιδήποτε είναι μέσα σε έγχρωμο πλαίσιο αποτελεί υπερσύν
δεσμο. Με πράσινο χρώμα είναι οι υπερσύνδεσμοι εσωτερικά του αρχείου,
ενώ με κυανό όσοι είναι εξωτερικά. Ένα παράδειγμα δύο τέτοιων υπερ
συνδέσμων δίπλα-δίπλα βρίσκεται στην ενότητα 5.1.
Σημαντική σημείωση: Τα έγχρωμα πλαίσια δεν τυπώνονται!
Σχέδια: Τα περισσότερα σχέδια (όχι οι φωτογραφίες) είναι σε μορφή SVG, και
άρα μπορεί κανείς να κάνει αυθαίρετα πολύ zoom. Αυτό εξυπηρετεί ιδίως
στα κυκλώματα, για να βλέπει κανείς λεπτομέρειες συνδέσεων.
Institution and School/Department of submitter: | Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης |
Keywords: | Εκπαιδευτικό παίγνιο;Τρεις διαστάσεις;Κυβίδια;Προγραμματισμός;Steam;Κατασκευή |
Description: | Μεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης |
URI: | http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/16455 |
Item type: | masterThesis |
General Description / Additional Comments: | Μεταπτυχιακή εργασία |
Submission Date: | 2024-04-02T10:33:44Z |
Item language: | el |
Item access scheme: | free |
Institution and School/Department of submitter: | Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης |
Publication date: | 2024-01-24 |
Bibliographic citation: | Νικολαΐδης, I. (2024). Δημιουργία πρωτότυπου εκπαιδευτικού παιγνίου για την εξοικείωση με την έννοια των τριών διαστάσεων (Μεταπτυχιακή εργασία). ΔΙΠΑΕ |
Abstract: | Ανάλυση στόχων Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η δημιουργία ενός παιχνιδιού το οποίο θα απαιτεί από ένα παιδί να προσανατολίζεται νοερά στις τρεις χω ρικές διαστάσεις. Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού, όπως εξ αρχής τα συλλάβαμε, ήταν αρκετά καθορισμένα· παρ' όλ' αυτά, υπήρξαν και αρκετές σχεδιαστικές αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν κατά τη διάρκεια της διπλω ματικής. Το πρώτο μας βήμα, λοιπόν, ήταν ο καθορισμός των θεμελιωδέστερων χαρα κτηριστικών του παιχνιδιού ως εξής: Αριθμός παικτών: Το παιχνίδι κατά βάση θα προορίζεται για χρήση από έναν παίκτη, καθώς ουσιαστικά θα πρόκειται για ένα γρίφο τον οποίο το παιδί θα πρέπει να επιλύσει. Ενδεχόμενες παραλλαγές για περισσότερους παί κτες θα επαφίενται στη δημιουργικότητα του εκάστοτε γονέα/διδασκάλου. Απευθυνόμενη ηλικιακή ομάδα: τα παιδιά δημοτικού, ήτοι ηλικίας περίπου 6-12 ετών. Πάντως, οι ακριβότερες λύσεις που θα παραθέσουμε τείνουν να είναι αρκετά εύκολες ώστε να προσφέρονται και για νήπια. Επίλυση παιχνιδιού: Το παιχνίδι θα επιλύεται δημιουργώντας ένα τρισδιάστα το σχήμα, με τη συναρμολόγηση καταλλήλων δομικών στοιχείων, τα οποία εφ' εξής θα ονομάζονται για συντομία «κυβίδια». Αυτά θα έχουν μάλλον τη μορφή κύβων, αλλά η καθ' αυτή κατασκευή τους αποτελεί σχεδιαστική απόφαση που θ' αναλυθεί αργότερα. Διαδικασία επίλυσης: Η επίλυση θα πραγματοποιείται δίνοντας στο παιδί ο δηγίες βήμα-προς-βήμα για το πού θα πρέπει κάθε φορά να τοποθετήσει το νέο κυβίδιο, ξεκινώντας κάθε φορά από μία πάγια βάση. Η ακριβής διαδικασία με την οποία θα δίνονται στο παιδί οι οδηγίες αποτελεί μία ακόμα σχεδιαστική απόφαση που θ' αναλυθεί αργότερα. Στήριξη κατασκευής: Σε όλες τις λύσεις που σκεφτήκαμε, υπάρχει μία κε ντρική βάση (εφ' εξής «θεμέλιο») πάνω στην οποία θα στηρίζεται όλη η κατασκευή. Αυτή η κεντρική βάση θα έχει και ένα μικροελεγκτή, ο οποίος θα βοηθά στην παρουσίαση των οδηγιών στον παίκτη. Προφανώς, όλες οι κατευθύνσεις που θα δίδονται στον παίκτη θα είναι προσανατολισμένες με βάση το θεμέλιο. Έχοντας εδραιώσει τα παραπάνω, το επόμενό μας βήμα ήταν η επεξήγηση των σχεδιαστικών αποφάσεων που λήφθηκαν για να δοθεί στο παιχνίδι συγκεκριμένη μορφή. Περαιτέρω αναγκαίες αποφάσεις Τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά που περιγράψαμε ως τώρα αφορούν, κατά βά ση, τη γενική σύλληψη του παιχνιδιού. Κανένα από αυτά δεν επηρεάζει με άμεσο τρόπο το κόστος και την πολυπλοκότητα κατασκευής του τελικού προ ϊόντος. Τα χαρακτηριστικά αυτά αναλύονται σε ξεχωριστό κεφάλαιο, καθώς όλες οι υπόλοιπες επιλογές εξαρτώνται από το ποια επίπεδα κόστους και της πολυπλοκότητας θεωρούνται αποδεκτά. Μορφοποίηση ηλεκτρονικής μορφής του τεύχους Σε περίπτωση που η ανάγνωση του τεύχους γίνεται ηλεκτρονικά, τονίζουμε τα εξής: Υπερσύνδεσμοι: Οτιδήποτε είναι μέσα σε έγχρωμο πλαίσιο αποτελεί υπερσύν δεσμο. Με πράσινο χρώμα είναι οι υπερσύνδεσμοι εσωτερικά του αρχείου, ενώ με κυανό όσοι είναι εξωτερικά. Ένα παράδειγμα δύο τέτοιων υπερ συνδέσμων δίπλα-δίπλα βρίσκεται στην ενότητα 5.1. Σημαντική σημείωση: Τα έγχρωμα πλαίσια δεν τυπώνονται! Σχέδια: Τα περισσότερα σχέδια (όχι οι φωτογραφίες) είναι σε μορφή SVG, και άρα μπορεί κανείς να κάνει αυθαίρετα πολύ zoom. Αυτό εξυπηρετεί ιδίως στα κυκλώματα, για να βλέπει κανείς λεπτομέρειες συνδέσεων. |
Advisor name: | Μπεχτσής, Δημήτριος |
Examining committee: | Μπεχτσής, Δημήτριος |
Publishing department/division: | Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης |
Publishing institution: | ihu |
Number of pages: | 70 σελ. |
Appears in Collections: | Μεταπτυχιακές Διατριβές |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Νικολαΐδης Ιωάννης.pdf | Μεταπτυχιακή εργασία | 1.86 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
This item is a favorite for 0 people.
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/16455
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.