Διαδικτυακή Εφαρμογή Παρακολούθησης Ταινιών (Bachelor thesis)

Ατζέμης, Αθανάσιος/ Καγκίνη, Αιμιλία


The aim of this thesis is the development of an online movie streaming web application. Specifically, watching movies does not require local storage of the movie file, which is also known as streaming. Firstly, an analysis of streaming and a study of the existing applications and services are studied with a view to finding appropriate functions for such an application. Also, some software technologies are studied in order to decide the better functioning of the application, so as to be more flexible and expandable. Specifically,the architecture, which was used, was Domain Driven Design. The database used was Apache Derby, while Hibernate was used for the connection to the database. In addition, Dynamic Adaptive Streaming over HTTP protocol was used for the movie streaming, as well as, the library VLCJ. Furthermore, we used Java API for XML Web Services for the communication between the client and the server. The application was developed in Java usingNetbeans IDE.Then, an analysis from the perspective of software engineering is presented.The main use cases, the class diagram and the main sequence diagramsare elaborated. Finally, the functions and the graphical user interface of the application are described. The application offers to the user the ability to watch and easily search movies through functions and interaction with other users.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών/ Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής
Subject classification: Streaming video
Ροή βίντεο
Web applications.
Διαδικτυακές εφαρμογές
Streaming technology (Telecommunications)
Τεχνολογία ροής (Τηλεπικοινωνίες)
Keywords: Διαδικτυακή Εφαρμογή;Παρακολούθηση Ταινιών;Web Application;Movie Watching
Description: Πτυχιακή εργασία--Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών--Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής,2015--7037
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12778
Table of contents: 4 Περιεχόμενα 1 Κεφάλαιο 1: Εισαγωγή 1 2 Κεφάλαιο 2: Ανάλυση του Streaming 3 2.1 Γενικές Αρχές 4 2.2 Ιστορικά 5 2.2.1 Πως ξεκίνησε το Streaming - Οι πρώτες Τεχνολογίες 5 2.2.2 Η εξέλιξη του Streaming 5 2.3 Χαρακτηριστικά 7 2.4 Η Αρχιτεκτονική του Streaming 9 2.5 Πλεονεκτήματα 10 2.6 Μειονεκτήματα 11 2.7 Που χρησιμοποιείται 13 2.8 Τι προτείνεται 14 2.9 Δημοφιλέστερες Υπηρεσίες Video Streaming 16 2.9.1 Netflix 16 2.9.2 YouTube 18 2.9.3 Amazon Instant Video 19 2.9.4 Hulu 21 2.9.5 Τηλεοπτικά Κανάλια και Εταιρίες Στοιχήματος 22 3 Κεφάλαιο 3: Τεχνολογίες Ανάπτυξης Εφαρμογής 24 3.1 Αρχιτεκτονικές Σχεδίασης 25 3.1.1 Model – View – Controller (MVC) 25 3.1.2 Αρχιτεκτονική Επιπέδων (LayeredArchitecture) 27 3.1.3 DomainDrivenDesign 29 3.2 Τεχνολογίες Streaming 31 3.3 ObjectRelationalMapping 33 3.3.1 ORMFrameworks 33 3.3.2 Hibernate 34 3.4 ApacheDerby 38 3.5 VLCJ 39 3.6 Java API for XML Web Services (JAX-WS) 40 3.7 Java 41 3.8 Netbeans 42 4 Κεφάλαιο 4: Τεχνική ανάλυση της εφαρμογής 44 4.1 Βασικές περιπτώσεις χρήσης 45 4.2 Διάγραμμα κλάσεων του domainmodel 49 4.3 Βασικά διαγράμματα ακολουθίας 51 5 Κεφάλαιο 5: Περιγραφή χρήσης της εφαρμογής 60 5.1 Η εφαρμογή για τον απλό χρήστη 61 5.1.1 Είσοδος και εγγραφή χρήστη 61 5.1.2 Το κυρίως παράθυρο 63 5.1.3 Το παράθυρο με τις πληροφορίες της ταινίας 64 5.1.4 Ανάλυση των λειτουργιών της εφαρμογής 67 5.2 Η εφαρμογή για τον διαχειριστή 76 6 Κεφάλαιο 6: Συμπεράσματα 83 7 Βιβλιογραφία 84 8 Παράρτημα Α’ 89
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12778
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.