Web βιβλιοθήκες γραφικών. (Bachelor thesis)

Μανατάκης, Ιωάννης


In recent years, the real time graphics technologies in three dimensions, has reached a stage of evolution, appropriate for the purposes of software suitable for simulating and visualizing phenomena. Clearly similar development presents the hardware as if emphasize on graphics cards, their cost is no longer prohibitive. This paper attempts to summarize the options available enriched by routines graphics libraries available for software executed either locally or online. Presented by Web Graphics Libraries, from their history and design, to the structure and how can performance in modern browsers. Additionally, mentioned various characteristics, as well as examples of various functions within some applications, which are the base of the unlimited possibilities that offer us. Finally, I mention other similar web graphics technologies and their abilities. The combination of technologies HTML5 and WebGL, comes to bring a major upset. Perhaps one of the most important is the independence from the Adobe's Flash and the essence for us all that we can network to enjoy things that previously had problems, like powerful hardware and anyway we were inexperienced restrictions. Perhaps for many users, one of the most enjoyable things of these technologies is the cloud gaming (stored on servers and used to call online games), basically refers to the technology that allows the user to use software, services and data that is not stored in the computer.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών / Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής
Keywords: Web βιβλιοθήκες;Ιστοσελίδα;Γραφικά;Web libraries;Web page
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/13868
Item type: bachelorThesis
General Description / Additional Comments: Πτυχιακή εργασία
Submission Date: 2022-02-02T14:37:22Z
Item language: el
Item access scheme: free
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών / Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής
Publication date: 2018-11-05
Bibliographic citation: Μανατάκης, Ι. (2018). Web βιβλιοθήκες γραφικών.
Abstract: Τα τελευταία χρόνια, έχουν ωριμάσει οι τεχνολογίες δημιουργίας γραφικών πραγματικού χρόνου σε τρεις διαστάσεις, επιτρέποντας τη δημιουργία λογισμικού κατάλληλου για την προσομοίωση και οπτικοποίηση φαινομένων. Σαφώς ανάλογη εξέλιξη παρουσιάζει και το υλικό, καθώς αν δώσουμε έμφαση στις κάρτες γραφικών, το κόστος τους δεν είναι πλέον απαγορευτικό. Η εργασία αυτή επιχειρεί να συνοψίσει τις διαθέσιμες δυνατότητες που εμπλουτίζονται από βιβλιοθήκες ρουτινών γραφικών, για τη δημιουργία λογισμικού εκτελέσιμου τόσο σε τοπικό όσο και σε διαδικτυακό επίπεδο. Παρουσιάζονται οι βιβλιοθήκες γραφικών ιστού, από την ιστορία τους και το σχεδιασμό τους, μέχρι τη δομή και τον τρόπο που μπορούν να αποδώσουν στους σύγχρονους φυλλομετρητές. Επιπροσθέτως, αναφέρονται διάφορα χαρακτηριστικά τους, καθώς και παραδείγματα διαφόρων συναρτήσεων μέσα σε εφαρμογές, που αποτελούν και τη βάση των απεριόριστων δυνατοτήτων που μας προσφέρουν. Τέλος, θα αναφερθούν και άλλες παρόμοιες τεχνολογίες γραφικών ιστού αναλύοντας τις δυνατότητες τους. Η τεχνολογία της HTML5 σε συνδυασμό με την WebGL, έρχεται για να φέρει μια μεγάλη ανατροπή. Ίσως μια από τις πιο σημαντικές είναι η απεξάρτηση από τον Flash της Adobe και ουσιαστικά θα μπορούμε δικτυακά να απολαμβάνουμε πράγματα που παλιότερα είχαμε προβλήματα, θέλαμε ισχυρό hardware και είχαμε άπειρους περιορισμούς. Για τους περισσότερους, ένα από τα πιο ευχάριστα αυτών των τεχνολογιών είναι τα παιχνίδια στο cloud (αποθηκεύονται σε διακομιστές και καλούνται και διαδικτυακά παιχνίδια), εννοώντας βέβαια την τεχνολογία εκείνη που επιτρέπει στο χρήστη να χρησιμοποιεί λογισμικό, υπηρεσίες και δεδομένα τα οποία δεν είναι αποθηκευμένα σε δικό του υπολογιστή.
In recent years, the real time graphics technologies in three dimensions, has reached a stage of evolution, appropriate for the purposes of software suitable for simulating and visualizing phenomena. Clearly similar development presents the hardware as if emphasize on graphics cards, their cost is no longer prohibitive. This paper attempts to summarize the options available enriched by routines graphics libraries available for software executed either locally or online. Presented by Web Graphics Libraries, from their history and design, to the structure and how can performance in modern browsers. Additionally, mentioned various characteristics, as well as examples of various functions within some applications, which are the base of the unlimited possibilities that offer us. Finally, I mention other similar web graphics technologies and their abilities. The combination of technologies HTML5 and WebGL, comes to bring a major upset. Perhaps one of the most important is the independence from the Adobe's Flash and the essence for us all that we can network to enjoy things that previously had problems, like powerful hardware and anyway we were inexperienced restrictions. Perhaps for many users, one of the most enjoyable things of these technologies is the cloud gaming (stored on servers and used to call online games), basically refers to the technology that allows the user to use software, services and data that is not stored in the computer.
Advisor name: Ράπτης, Πασχάλης
Examining committee: Ράπτης, Πασχάλης
Publishing department/division: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών / Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής
Publishing institution: teithe
Number of pages: 116
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Manatakis.pdf3.02 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/13868
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.