Ανάπτυξη παιχνιδιού με το UNITY2D σε C# για android συσκευές (Bachelor thesis)
Καμάτσου, Βασιλική
The topic of my thesis concerns the game design and development for the Android operating system. The aim of the thesis is to raise awareness about Unity, the search engine of electronic games, two or three dimensional, compatible with various platforms, such as PCs, cellphones with Android software or IOS etc. The programming language that is applied, is C#. Concerning the practical part of thesis, the process of cotemporary game creation is extensively presented in its early stages of the environment’s and model’s design and of the creation of executable files. Algorithms are applied for motivation system. Furthermore, the way that the complex animation models are used is illustrated, the options menu creation and the inclusion of sound and settings as well. Its scope is the familiarization of students with the philosophy of object-oriented programming, as well as the process of manufacturing a fully featured computer video game, which consists of the creation of scripts in C# and the operation of the Unity editor, including graphics and sound processing.
Institution and School/Department of submitter: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής |
Keywords: | Unity;Game;Engine;Scripting;Massively Multiplayer Online;Asset store |
Description: | Πτυχιακή εργασία - Σχολή μηχανικών - Τμήμα μηχανικών πληροφορικής και ηλεκτρονικών συστημάτων , 2019 (α/α 11475). |
URI: | http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14615 |
Item type: | bachelorThesis |
General Description / Additional Comments: | Πτυχιακή εργασία |
Item language: | el |
Item access scheme: | account |
Institution and School/Department of submitter: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής |
Publication date: | 2019-12-12 |
Bibliographic citation: | Καμάτσου, Β. (2019) Ανάπτυξη παιχνιδιού με το UNITY2D σε C# για android συσκευές (Πτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. |
Abstract: | Το θέμα της πτυχιακής εργασίας αφορά το Σχεδιασμό και την Ανάπτυξη παιχνιδιού για λειτουργικό σύστημα Android. Στόχος είναι η γνωριμία με το Unity, τη μηχανής ανάπτυξης ηλεκτρονικών παιχνιδιών, δισδιάστατων ή τρισδιάστατων, συμβατών με πολλές πλατφόρμες, όπως υπολογιστές, κινητά με λογισμικό Android ή iOS κλπ. Ως γλώσσα προγραμματισμού χρησιμοποιείται η C#. Στο πρακτικό μέρος της πτυχιακής εργασίας, παρουσιάζεται εκτενώς η διαδικασία δημιουργίας ενός σύγχρονου παιχνιδιού, από τα πρώτα στάδια της σχεδίασης των μοντέλων και του περιβάλλοντος, μέχρι τον προγραμματισμό και την δημιουργία του εκτελέσιμου αρχείου. Γίνεται χρήση αλγορίθμων για τη δημιουργία του συστήματος κίνησης, παρουσιάζεται ο τρόπος χρήσης περίπλοκων μοντέλων με animations, η ανάπτυξη μενού επιλογών και η προσθήκη ήχου και ρυθμίσεων. Σκοπός της εργασίας είναι η εξοικείωση µε την λογική του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού καθώς και τη διαδικασία της σύνθεσης ενός πλήρους ηλεκτρονικού παιχνιδιού υπολογιστή, η οποία συμπεριλαμβάνει την δημιουργία C# scripts, τον χειρισµό του προγράμματος Unity editor και την επεξεργασία ήχου και εικόνας. The topic of my thesis concerns the game design and development for the Android operating system. The aim of the thesis is to raise awareness about Unity, the search engine of electronic games, two or three dimensional, compatible with various platforms, such as PCs, cellphones with Android software or IOS etc. The programming language that is applied, is C#. Concerning the practical part of thesis, the process of cotemporary game creation is extensively presented in its early stages of the environment’s and model’s design and of the creation of executable files. Algorithms are applied for motivation system. Furthermore, the way that the complex animation models are used is illustrated, the options menu creation and the inclusion of sound and settings as well. Its scope is the familiarization of students with the philosophy of object-oriented programming, as well as the process of manufacturing a fully featured computer video game, which consists of the creation of scripts in C# and the operation of the Unity editor, including graphics and sound processing. |
Advisor name: | Κεραμόπουλος, Ευκλείδης |
Examining committee: | Κεραμόπουλος, Ευκλείδης |
Publishing department/division: | Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής |
Publishing institution: | teithe |
Number of pages: | 71 |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Please use this identifier to cite or link to this item:
This item is a favorite for 0 people.
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14615
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.