Εκμάθηση της ελληνικής μυθολογίας μέσω ενός διαδραστικού παιχνιδιού για μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Master thesis)
Τσαλίμαλμας, Γεώργιος
This thesis concerns the creation of an electronic game aimed at primary school students and aims to help learn Greek mythology in a modern, fun and interactive way. The game was based on Greek mythology as taught to 3rd grade elementary school students. But because some fables in the textbook are presented briefly, there are details that were left out of the book, and I thought that they could make the lesson more interesting and the knowledge of young students more complete.
The aim of the diploma course is to design an electronic game because we live in a digital world where all areas of our daily lives involve the use of electronic and digital media and it is known that children are familiar with these media. So, I proceeded to create the game "Mythology - The Return of the Titans" using the Unity program which is a game creation program that gives the user a variety of tools for game design. Blender was also used to create models and animations. With these tools, 103 stages were made for the player to explore the various myths and get to know the heroes and their history. At the same time, the player will have fun as "Mythology - The Return of the Titans" is also an interactive digital game, and as a game we must not forget its entertainment character. Also, teachers using it at school will get a useful educational tool, which will help them teach the lesson to children in a different, interactive way. So not only will they have better learning outcomes in the classroom, but they will motivate young students to engage with mythology outside of it as well.
Institution and School/Department of submitter: | Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων |
Subject classification: | Εκπαιδευτικά παιχνίδια -- Σχεδιασμός και κατασκευή Μυθολογία, Ελληνική -- Διδασκαλία με τη βοήθεια υπολογιστή Unity (Ηλεκτρονικός πόρος) Βιντεοπαιχνίδια -- Σχεδιασμός Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια Educational games -- Design and construction Mythology, Greek -- Computer-assisted instruction Unity (Electronic resource) Video games -- Design Education, Elementary |
Keywords: | Διαδραστικά παιχνίδια;Εκπαιδευτικά παιχνίδια;Ελληνική μυθολογία;Πρωτοβάθμια εκπαίδευση;Λογισμικό ανάπτυξης παιχνιδιών Unity;Blender λογισμικό;Interactive games;Educational games;Greek mythology;Primary education;Unity game development software;Blender software |
Description: | Πτυχιακή εργασία - Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων, 2023 (α/α 14051) |
URI: | http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/16865 |
Item type: | masterThesis |
General Description / Additional Comments: | Μεταπτυχιακή εργασία |
Subject classification: | Εκπαιδευτικά παιχνίδια -- Σχεδιασμός και κατασκευή Μυθολογία, Ελληνική -- Διδασκαλία με τη βοήθεια υπολογιστή Unity (Ηλεκτρονικός πόρος) Βιντεοπαιχνίδια -- Σχεδιασμός Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια Educational games -- Design and construction Mythology, Greek -- Computer-assisted instruction Unity (Electronic resource) Video games -- Design Education, Elementary |
Submission Date: | 2024-08-27T18:25:36Z |
Item language: | el |
Item access scheme: | free |
Institution and School/Department of submitter: | Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων |
Publication date: | 2023-06-20 |
Bibliographic citation: | Τσαλιμάλμας, Γ. (2023). Εκμάθηση της ελληνικής μυθολογίας μέσω ενός διαδραστικού παιχνιδιού για μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Μεταπτυχιακή εργασία). ΔΙ.ΠΑ.Ε. |
Abstract: | Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού παιχνιδιού που απευθύνεται σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και στόχο έχει να βοηθήσει στην εκμάθηση της ελληνικής μυθολογίας με ένα σύγχρονο, διασκεδαστικό και διαδραστικό τρόπο. Το παιχνίδι βασίστηκε στην ελληνική μυθολογία όπως αυτή διδάσκεται στους μαθητές της Γ’ τάξης δημοτικού. Επειδή όμως κάποιοι μύθοι στο σχολικό βιβλίο παρουσιάζονται συνοπτικά, υπάρχουν λεπτομέρειες που έμειναν εκτός βιβλίου και θεώρησα ότι θα μπορούσαν να κάνουν το μάθημα πιο ενδιαφέρον και τη γνώση των μικρών μαθητών πιο ολοκληρωμένη.
Στόχος της διπλωματικής είναι ο σχεδιασμός ενός ηλεκτρονικού παιχνιδιού γιατί ζούμε πια σε έναν ψηφιακό κόσμο που όλοι οι τομείς της καθημερινότητας μας εμπεριέχουν την χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών και ψηφιακών μέσων και είναι γνωστή η εξοικείωση των παιδιών με τα μέσα αυτά. Έτσι προχώρησα στην δημιουργία του παιχνιδιού “Μυθολογία - Η Επιστροφή των Τιτάνων” χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα Unity που είναι ένα πρόγραμμα δημιουργίας παιχνιδιών που δίνει στον χρήστη μια ποικιλία εργαλείων για των σχεδιασμό παιχνιδιών. Επίσης χρησιμοποιήθηκε το Blender για τη δημιουργία μοντέλων και animations. Με αυτά τα εργαλεία φτιάχτηκαν 103 πίστες για να εξερευνήσει ο παίκτης τους διάφορους μύθους και να γνωρίσει τους ήρωες και την ιστορία τους. Επίσης με τη συμμετοχή του σε 16 mini games θα εξασκήσει τις δεξιότητές του, την αντίληψη και την παρατηρητικότητά του. Παράλληλα ο παίκτης θα διασκεδάσει καθώς το “Μυθολογία - Η Επιστροφή των Τιτάνων” είναι και ένα διαδραστικό ψηφιακό παιχνίδι, και ως παιχνίδι δεν πρέπει να ξεχνάμε τον ψυχαγωγικό του χαρακτήρα. Επίσης οι δάσκαλοι χρησιμοποιώντας το στο σχολείο θα αποκτήσουν ένα χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο, που θα τους βοηθήσει να διδάξουν το μάθημα στα παιδιά με ένα διαφορετικό, αλληλεπιδραστικό τρόπο. Έτσι όχι μόνο θα έχουν καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα μέσα στη σχολική αίθουσα, αλλά θα δημιουργήσουν κίνητρα στους μικρούς μαθητές να ασχοληθούν με τη μυθολογία και έξω από αυτήν. This thesis concerns the creation of an electronic game aimed at primary school students and aims to help learn Greek mythology in a modern, fun and interactive way. The game was based on Greek mythology as taught to 3rd grade elementary school students. But because some fables in the textbook are presented briefly, there are details that were left out of the book, and I thought that they could make the lesson more interesting and the knowledge of young students more complete. The aim of the diploma course is to design an electronic game because we live in a digital world where all areas of our daily lives involve the use of electronic and digital media and it is known that children are familiar with these media. So, I proceeded to create the game "Mythology - The Return of the Titans" using the Unity program which is a game creation program that gives the user a variety of tools for game design. Blender was also used to create models and animations. With these tools, 103 stages were made for the player to explore the various myths and get to know the heroes and their history. At the same time, the player will have fun as "Mythology - The Return of the Titans" is also an interactive digital game, and as a game we must not forget its entertainment character. Also, teachers using it at school will get a useful educational tool, which will help them teach the lesson to children in a different, interactive way. So not only will they have better learning outcomes in the classroom, but they will motivate young students to engage with mythology outside of it as well. |
Advisor name: | Λαμπρόπουλος, Γεώργιος |
Examining committee: | Λαμπρόπουλος, Γεώργιος |
Publishing department/division: | Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων |
Publishing institution: | ihu |
Number of pages: | 59 |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tsalimalmas.pdf | 8.47 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
This item is a favorite for 0 people.
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/16865
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.